23 مورد مهم برای سلامت ناخن




۲۳ام دی ۱۳۹۶ جامعه

۱- آب و مایعات فراوان بنوشید.
۲- برای داشتن ناخنهای سلامت مصرف روزانه ۲٫۵ میـلی گـرم بـیوتـیـن (غیـر از زنـان باردار) و غذاهای حاوی بیوتین مانند تخم مرغ و جگر بسیار مفید هست.
۳- هر روز دستان و ناخن های خود را با مواد مرطوب کننده مرطوب نمایید. همـچنین از غذاهای سرشار از سولفور و سیلیکون مانند گل کلم و ماهی دسترس کنید.
۴- آب هویج جديد بنوشید چون سرشار از کلسیم و فسفر بوده و درون استحکام ناخنـهـا بسیار مفید میباشد.
۵- براق کننده لب برای نرم کردن ناخنها بسیار موثر میباشد.
۶- از رژیم غـذایی متـعــادل کــه شــامــل مقادیر فراوان از میوه ها و سبزیجات جديد،حبوبات و گوشت لخم میباشد اســتفاده کنید.
۷- هــنـگـام انـجام وظـایف خـانه به ویــژه شستن ظرفها از دستکش دسترس کنید.
۸- ناخن را با برس ویژه تمیز کنید مخصوصا بنابراين از کار با مواد کثیف.
۹- برای سوهان کشیدن ناخنهایتان از سوهانهای نرم و ظریف دسترس نموده و هـیچگاه ناخنها را درون دو جهت سوهان نکشید. ناخن هـا را تنها از سـمـت گوشـه به سمت مرکز ناخن درون یک جهت سوهان بکشید.
۱۰- از ناخنها دسترس ابزاری نکنید مثلا از آنها برای بیرون آوردن منگنه دسترس نکنید.
۱۱- ناخنها را خشک و تمیز نگاه دارید این کار کمک میکند تا باکتریها و قارچها روی ناخنها تجمع پیدا نکنند.
۱۲- اگر ناخنهای پایتان ضخیم بوده و کوتاه کردن آنها دشوار هست آنها را بمدت ۵ الی ۱۰ دقیقه درون مخلوط آب و نمک گرم(یک قاشق چای خوری نمک درون نیم لیتر آب) فرو ببرید. این کار سبب نرم شدن آنها میگردد.
۱۳- ناخنها را برای دارا بودن حداکثر استحکام بـاید بـطور مستقیم کوتاه کرده و اندکی درون گوشه ها گرد شوند.
۱۴- هیچگاه کوتیکول ناخن را جدا نسازید چون این کار سبب ایجاد عفونت میگردد.
۱۵- از جویدن ناخنها خودداری کنید.
۱۶- صـابون و مواد شوینده قوی سبب خشکی و ترک برداشتن ناخنها می گردند. بـرای شستن دستها از صابونهای ملایم دسترس کنید.
۱۷- بیش از یکبار درون هفته از لاک پاک کن استفـاده نـکنـیـد زیـرا آنـها بـاعـث خشـکی ناخن میگردند. درون صورت دسترس از آنها از لاک پاک کن های فاقد استون دسترس کنید.
۱۸- پیش از باغبانی ناخنهای خود را درون صابون فرو ببرید این کار سبب میشود کثـافـات به زیر ناخنها نفوذ نکنند.
۱۹- بنابراين از سوهان کشیدن ناخن هـا، آنهـا را برای چنـد دقیـقه درون آب گرم صابون دار ماساژ دهید تا چربی ناخنها گرفته شود.
۲۰- یک تا سه ماه از سال به ناخنهای خود استراحت دهید و هیچ گـونه لاک و یـا نـاخـن مصنوعی بکار نبرید تا ناخنها مجددا سلامتی خود را بازیابند.
۲۱- از لاک بر پیش از لاک زدن نیز دسترس کنید زیرا با زدودن چربی ناخن اين را برای قرار گرفتن بهتر لاک آماده میسازد.
۲۲- بنابراين از لاک زدن حتما از براق کننده لاک(برق ناخن) دسترس کنید زیرا سبب میشود ناخن ها درون برابر شکنندگی مقاوم تر شوند. همچـنین بـراق کنـنـده را بـدون لاک نـیــز به ناخنهای خود بزید زیرا با این کار رطوبت ناخنها حفظ میگردد.
۲۳- بـرای زدودن لکهای ایجاد شده توسط گرد و غبار و باکتریها و یا لاکها مـی تـوانـیـد از مـخلوط ۱۰ قسـمت آب و یـک قسـمت سفـید کنــنده خانگی دسترس کرده و لکها را پاک نمایید.


مطالب پیشنهادی